Головна » Файли » Семінар |
[ Викачати з сервера (1.19 Mb) ] | 20.12.2016, 15:52 |
Зміст І. Вступ…………………………………………………………………………4 ІІ. Загальні теоретичні відомості 5 клас……………………………………………………………………………5 6 клас……………………………………………………………………………7 7 клас……………………………………………………………………………9 8 клас……………………………………………………………………………11 9 клас……………………………………………………………………………15 ІІІ. Теоретичний матеріал за модулями
5 клас……………………………………………………………………………19 6 клас……………………………………………………………………………22 7 клас……………………………………………………………………………29 8 клас……………………………………………………………………………31 9 клас……………………………………………………………………………33 2. Гімнастика 5 клас……………………………………………………………………………37 6 клас……………………………………………………………………………38 7 клас……………………………………………………………………………39 8 клас……………………………………………………………………………41 9 клас……………………………………………………………………………42 3. Баскетбол 5 клас……………………………………………………………………………45 6 клас……………………………………………………………………………48 7 клас……………………………………………………………………………51 8 клас……………………………………………………………………………52 9 клас……………………………………………………………………………53 4. Волейбол 5 клас……………………………………………………………………………55 6 клас……………………………………………………………………………59 7 клас……………………………………………………………………………61 8 клас……………………………………………………………………………70 9 клас……………………………………………………………………………72 5. Легка атлетика 5 клас……………………………………………………………………………77 6 клас……………………………………………………………………………80 7 клас……………………………………………………………………………83 8 клас……………………………………………………………………………84 9 клас……………………………………………………………………………89 6. Футбол 5 клас……………………………………………………………………………90 6 клас……………………………………………………………………………94 7 клас……………………………………………………………………………98 8 клас……………………………………………………………………………100 9 клас……………………………………………………………………………103 IV.Додатки……………………………………………………………………..104 V.Список літератури………………………………………………………….105
Вступ Фізична культура – складова частина загальної культури суспільства. Вона спрямована на зміцнення здоров’я, розвиток фізичних, морально-вольових та інтелектуальних здібностей людини з метою гармонійного розвитку її особистості (закон України «Про фізичну культуру і спорт»). Фізична культура як складник загальної національної культури особистості формується у школі всіма формами роботи з фізичного виховання. Збереження і зміцнення здоров’я молодого покоління – найважливіша функція шкільної освіти, яка закріплена на законодавчому рівні. Формування національної системи фізичного виховання вимагає нових підходів до проведення уроків. Прийшла пора змінити напрями докладання зусиль, перейти до розвиваючої, відкритої, демократичної, гуманістичної системи, в якій найвищою цінністю є учень з його індивідуальними особливостями. Настав час враховувати інтереси і запити учня, звернутись до його свідомості, а не тільки тіла. Сьогодні учень повинен отримувати всебічну фізичну освіту або фізкультурну освіту. Це означає, що учень повинен мати знання, які допоможуть йому зрозуміти суть фізичної культури, її значення для зміцнення здоров’я, оволодіти вміннями і навичками самостійних занять фізичними вправами вдома, використовувати природні і гігієнічні чинники на користь свого здоров’я. ці знання дадуть можливість учневі свідомо обрати здоровий спосіб життя, переконатися у їх користі та необхідності. Завдання вчителя – побудувати навчальний процес на уроці так, щоб учень зробив вибір на користь фізичної культури, свідомо обрав здоровий спосіб життя. Враховуючи власний досвід педагогічної праці, досвід роботи кращих вчителів фізичної культури, я у своїй роботі подала теоретичний матеріал з фізичної культури для 5-9класів. Шановні колеги! Зичу Вам успіхів у педагогічній праці.
5 КЛАС Загальна характеристика здорового способу життя Здоровий спосіб життя – це:
Правила гігієни та санітарії під час занять фізичною культурою Заняття фізичними вправами слід проводити, дотримуючись санітарно-гігієнічних вимог. Основними є гігієнічно допустимий стан місця занять, відповідне обладнання, інвентар, наявність спеціального одягу та взуття. Після занять бажано прийняти душ. Найкраще заняття прводити на свіжому повітрі. Не можна займатись на забруднених, запилених майданчиках, поблизу смітників. У закритих приміщеннях має бути чисто, провітрено, а також витримана нормальна температура й достатня освітленість. Гігієнічні вимоги поширюються на обладнання та інвентар. Розмір і вага різних предметів для занять мають відповідати вікові учнів. Обов’язковою гігієнічною вимогою є наявність у кожного учня спеціального одягу і взуття, які вони перед заняттям одягають, а після занять знімають.
Види порушень постави та їх профілактика Давно відомо, що краса й здоров’я людини багато в чому залежать від її постави. Різні порушення постави негативно впливають на роботу серця й легенів, інших життєво важливих органів, погіршують обмін речовин. Постава – невимушена звичайна поза людини в різних положеннях: стоячи, сидячи, під час ходьби, ігор і розваг, у процесі праці. Людей з правильною поставою видно відразу: голову вони тримають прямо, в них помірні вигини хребта, грудна клітка розпрямлена, живіт підтягнутий. Основні причини, що призводять до порушення постави, - перенесені хвороби, нераціональний режим дня, нехтування фізичними вправами в школі та вдома, невідповідність меблів до зросту дитини, перевтома при тривалому сидінні, звичка неправильно сидіти, тісний і незручний одяг чи взуття. Виділяють такі порушення постави: викривлення хребта, неправильна форма грудної клітки, живота, крилоподібні лопатки, лопатки на різній висоті, звисаючі чи скривлені плечі. У разі стійких відхилень від правильної постави слід упродовж тривалого часу займатися колекційною гімнастикою, що передбачає спеціальні вправи. Щоб виробити правильну поставу, застосовують дві групи вправ: загально розвиваючі і спеціальні.
Фізичне виховання в Стародавній Греції Фізичне виховання в Стародавній Греції сягнуло свого розквіту в 8-9ст. до н.е. Тогочасна Греція складалася з низки невеликих рабовласницьких держав, основне населення яких становили раби. Значну увагу формуванню системи фізичного виховання приділяли в Спарті й Афінах (найкраще розвинутих економічно). Спарта – місто-держава, що утворилася в 9 ст. до н.е. – мала натуральне господарство, а зовнішньої торгівлі зовсім не вела. Спартанці як панівний клас, побоюючись повстання рабів і ведучи численні війни, вибудували систему військово-фізичної підготовки, так зване спартанське виховання. Долю новонародженої дитини визначали старійшини: хворобливих і слабких дітей просто вбивали. Здорових дітей віком до 7 років виховували вдома. Від 7 до 17 років, живучи в громадських будинках, що більше були схожі на казарми, вони займалися в основному фізичними вправами. Від 17 до 21 років юнаки продовжували фізичну й військову підготовку в спеціальних загонах ефебів, потім їх зараховували до воїнів, і вони були зобов’язані нести військову службу аж до старості. Фізичне виховання в Спарті поширювалось і на дівчат. Вихователями дітей були старші спартанці, яких призначала держава. На розумове виховання молоді уваги майже не звертали. Проте багато часу займали танці і співи. У вихованні юнаків багато часу приділялося вправам із метання диска і списа, боротьби і кулачного бою, бігу й стрибків, а також полювання на диких звірів та військові ігри, що розвивають мужність і спритність
Поняття фізичного розвитку та фізичної підготовленості. Основи самоконтролю під час занять фізичними вправами Під фізичним розвитком розуміють процес, що відбувається в організмі під впливом генетичного розвитку й виконання фізичних вправ. Ознаки фізичного розвитку людини визначають за рівнем розвитку фізичних якостей і здібностей. Фізична підготовка – здатність людини якісно і вправно виконувати навчальні й виробничі нормативи з найменшою затратою фізичних сил. Під час самостійних занять учні повинні дуже уважно стежити за своїм самопочуттям і займатися лише з охотою. Однак не варто забувати, що втома – обов’язковий супутник навантаження. Без навантажень немає збільшення витривалості. Але втома не має бути надмірною. Виділяють такі ступені втоми: мале – навантаження переноситься легко, самопочуття добре, спостерігається тільки почервоніння обличчя й ледь частішає дихання; середнє – самопочуття добре, відчувається деяка втома м’язів, але вона швидко минає, обличчя червоніє; велике – виконувати роботу стає важко, іноді відчувається біль у ногах, спині й у боці, обличчя дуже червоніє, рухи стають менш координованими, знижується швидкість; надмірне – продовжувати роботу важко, відчутне запаморочення, різкий біль у боці, обличчя може різко почервоніти або збліднути, швидкість різко падає, рухи стають різкими, неузгодженими, втрачається рівновага. Інтенсивні навантаження припустимі, але вони мають бути короткочасні.
Правила безпеки на уроках і під час позакласних фізкультурних занять Травми під час занять фізичною культурою й спортом у школі варто розглядати як надзвичайну подію. Здебільшого вони є результатом незадовільної профілактики або її відсутності. На підставі аналізу спортивних травм можна встановити такі їх причини:
Загальні для всіх видів занять можна вважати такі правила: дотримання дисципліни; обов’язкове виконання розминки, що допомагає організму розігрітися; заборона виконувати складні і невідомі вправи без учителя; виконання вправ тільки на справному обладнанні; відповідність спортивного одягу та взуття погодним умовам і видам вправ; участь у заняттях тільки в разі гарного самопочуття.
6 КЛАС
Шкідливі звички та їх вплив на здоров’я людини. Особливості фізичного розвитку і функціонального стану організму в підлітковому періоді
Шкідливими звичками є вживання алкоголю та вдихання різних отруйних речовин, у тому числі нікотину під час паління. Паління ослаблює організм, знижує розумову та фізичну працездатність людини, зменшує опір організму захворюванням. Особливо воно шкідливе в підлітковому віці. Паління шкідливе не тільки для того, хто палить, а й для тих, хто його оточує. У димі тютюну крім нікотину, є чадний газ, який, потрапляючи в кров, знижує її здатність переносити кисень. З димом у легені потрапляють свинець та миш’як, які призводять до розвитку злоякісних пухлин! За статистикою 71% курців хворіє на бронхіт, 95% хворих на туберкульоз раніше палили. Нікотин спричиняє розвиток виразки, катару шлунка та інших хвороб. Алкоголь, як і нікотин, є наркотичною отрутою. Вживання навіть невеликої кількості алкоголю призводить до швидкого стомлення, розпорошення уваги та гальмує сприйняття людиною інформації. У підлітковому віці руйнівна дія алкоголю надзвичайно небезпечна для твого здоров’я та працездатності! Систематично займайся фізичною культурою і спортом. Тоді в тебе не буде потягу ні до тютюну, ні до алкогольних напоїв. Більше того, організм чинитиме опір їх уживанню. Ти гідний того, щоб завжди мати міцне здоров’я і ясний розум! Тоді життя буде прекрасним. Великий фізіолог І.П.Павлов писав: «Не пийте вина, не засмучуйте серце тютюном – проживете 99 років»!
Олімпійські ігри у Стародавній Греції У Стародавній Греції фізичному розвитку, загартуванню та особистій гігієні надавали особливого значення. Греки вважали, що людина, яка не вміє писати та плавати, є «тілесною й розумовою калікою». Вони стверджували, що без «здорового тіла не може бути мови про розум людини». Тому вони дуже серйозно ставились до фізичного виховання, починаючи з дитячого віку. Для цього в кожному місті існували «гімнасії» - закриті споруди, де учні виконували різноманітні фізичні вправи, та «стадії» - довгі й вузькі легкоатлетичні стадіони, на яких учні займалися ходьбою, бігом, метанням. Довжина доріжки таких стадіонів дорівнювала 192,27м. Від дня народження дитини батьки дбали про її здоров’я та фізичний розвиток, поєднуючи загартування з фізичними вправами та іграми. Коли хлопчикам виповнювалося 7 років, їх віддавали у приватні школи трьох видів, які вони відвідували по черзі. У школі граматики учні навчалися читати й писати, у музичній –співу та грі на музичних інструментах, а в гімнастичній – правильно і швидко бігати, стрибати, плавати, метати, виконувати гімнастичні та акробатичні вправи, вчилися боротися, грати з м’ячем і виконувати ритуальні, обрядові та бойові танці. Танці сприяли гармонійному фізичному розвитку учнів, надаючи рухам гнучкості, елегантності та витонченості. Фізичними вправами займалися не тільки здорові, а й хворі учні, котрі виконували вправи, призначені лікарем, і тренували своє тіло. З 14 років юнаки вступали до державних шкіл – гімназій, де значна частина часу відводилася фізичним вправам та підготовці до завершального ступеня навчання та виховання – ефебії. Основою фізичної підготовки в гімназіях були «орхестика» та «палестрика». До орхестики входили вправи, в основі яких були ігри з м’ячем, акробатика, ритуальні, обрядові та бойові танці. Палестрика (від слова «пале» - боротьба) складалася із вправ з бігу, стрибків у довжину, метання списа й диска, боротьби, плавання, веслування, кулачного бою , стрільби з лука, верхової їзди та бігу з повним озброєнням. До ефебії учні, коли досягали 18 років, зараховувались на 2 роки. Тут вони отримували спеціальну фізичну підготовку для несення військової служби. Кожний юнак в урочистій обстановці складав присягу своїй батьківщині і отримував військове спорядження. У 20 років вони ставали повноправними громадянами своєї батьківщини, а ще через 2 роки отримували право воювати та захищати свою державу.
Правила поведінки під час занять плаванням у басейнах та водоймищах Правила поведінки на воді: - Купання слід проводити у безвітряну сонячну погоду, коли вода добре прогрілася. - Купатися можна лише у спеціально відведених для цього місцях: на пляжах, водних станціях або у безпечних, перевірених місцях. - Перебувати у воді не більше 10-15 хв. - Забороняється купатися у річках із швидкою течією, вирами, біля мостів. - Забороняється стрибати у воду в незнайомому місці, глибина якого невідома. - Забороняється купатися поодинці. - Забороняється плавати з використанням надувних матраців, автомобільних камер, дошок. - Забороняються пустощі на воді. - Забороняється запливати за межі місць купання, підпливати до пароплавів, катерів чи човнів, що рухаються. - Забороняється штовхати будь-кого у воду, особливо несподівано. - Забороняється заходити у воду вище пояса тим, хто не вміє плавати. - При погіршенні метеоумов (гроза, буря, дощ) припинити купання і вийти з води. - Під час грози забороняється перебувати поблизу води. - Не рекомендується купатись відразу після вживання їжі. У басейнах забороняється: - займатися без додаткового медичного обстеження і спеціального дозволу лікаря; - займатися без наявності речей особистої гігієни для відвідування басейну(рушник, мило, мочалка, гумові капці, плавки чи купальник) згідно з вимогами правил внутрішнього розпорядку басейну; - самовільно входити у воду і виходити з води, стрибати з вишки чи трампліна, кричати без причини, знімати паніку, чіплятися за поплавки доріжок, пливти назустріч одне одному, покидати без дозволу місце занять, залишатися в басейні після закінчення занять.
7 КЛАС Раціональний руховий режим школяра (добовий, тижневий та протягом року) Основним фактором збереження й зміцнення здоров’я, всебічного фізичного розвитку є рух. Рух і фізичні вправи необхідні для розвитку всіх систем організму: нервової, серцево-судинної, дихальної, скелетно-м’язової. У рухах діти пізнають життя і навколишній світ, опановують різноманітні уміння й навички. Для нормального розвитку й росту дитячого організму рухів має бути досить, але не надміру, в іншому разі організм перевантажуватиметься. Руховий режим школяра є обов’язковим включенням у загальний режим дня. Учені встановили, що час, відведений школярам на фізичні вправи й ігри, має сягати фізіологічно обґрунтованого рівня – 12-16 год на тиждень залежно від віку (для учнів 5класу – 11-12 год.
| |
Переглядів: 2738 | Завантажень: 186 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |