Головна » Файли » Розробка уроку |
[ Викачати з сервера (61.0 Kb) ] | 14.12.2012, 02:13 |
Українська мова (6 клас) Тема уроку: НЕ з іменниками
Мета уроку:Поглибити знання учнів про іменник як частину мови; сформувати поняття про особливості написання іменників з НЕ; удосконалювати орфографічні навички учнів; формувати навички практичного вживання іменників з НЕ; збагачувати словниковий запас; розвивати усне і писемне мовлення, логічне мислення, увагу, уяву, пам’ять учнів; виховувати любов до рідної мови
Тип уроку: Урок формування вмінь і навичок учнів (урок - турнір)
Обладнання: картки- завдання, таблиця «НЕ з іменниками», словники
ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних умінь і навичок
«Мозковий штурм»
- Який розділ мовознавства ми вивчаємо? - Що називаємо іменником? - Які морфологічні ознаки іменника? - Над чим працювали минулого разу? - Які орфограми в іменниках ми вивчили?
«Пригода з Дмитриком»
- З нашим Дмитриком сталася сьогодні дивна пригода…
Цуценя з назвиськом НЕ Причепилося до мене, Через нього не спіймав я Переслідує мене ані рака за півдня. Цуценя, немов шалене, Скаламутило Застав’я Із назвиськом дивним НЕ. бешкетливе цуценя.
От сьогодні встав я зранку, Зрозуміло, через нього Гарно вмитись намір мав, підняла бабуся крик: Швидко виніс воду з ганку, - Покараю тебе строго,- Рушничок у руки взяв… не сказавши, з хати зник!
Цуценя шугись під ноги, - Я б наївся, я б умився, Круть туди- сюди хвостом… Я б вернувся на обід, Я за ним- і вже з дороги Я б не зник, а відпросився, Тільки курява стовпом! Як ото онукам слід.
Не умився, не наївся Цілий день ви б не журились, І бабусі не спитав, не шукали скрізь мене, А хтозна- куди подівся, якби зранку не з’явилось Був- загув, немов розтав… цуценя з назвиськом НЕ!
Якби НЕ не заважало, Скрізь воно,куди не ткнуся, Я б на річці не корпів, з ним- лиш прикрощі одні. Наловив би риб немало- Вже й лягати спать боюся, Щук, пліток і коропів. Щоб не снилося мені!
- Допоможемо Дмитрикові подолати невгамовне НЕ?
ОГОЛОШЕННЯ Увага!Увага!Сьогодні наша школа стане ареною ще небувалого в історії турніру. Рівно о 10 год. 00 хв. зімкнуть у двобої свої мечі нездоланна, сили незліченної і завзятості незрівнянної воїтелька НЕ і бійці з менш скромними досягненнями, але не менш скромними забаганками- учні 6 класу. (учні називають свої імена)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
- Промовте тему уроку - Нам необхідно підготуватись до двобою
АУТОТРЕНІНГ - Візьміться за руки, промовляйте за мною
Я- шестикласник. Я – особистість. Я думаю і аналізую. Я не боюсь висловлювати свої судження. Я можу помилятися,але міркую далі. Я шукаю істину. Я хочу знати. Я подолаю невгамовну НЕ!!!
- Які завдання поставимо перед собою на урок? - Отож, сміливо до двобою! А девізом нашого уроку сьогодні будуть слова:
(НЕ) ЗАКОЛИШУТЬ НАС УДАЧІ,(НЕ)ВДАЧІ (НЕ) ЗІБ’ЮТЬ З ПУТІ! - Як напишемо НЕ з дієсловами?
ІІІ .Вивчення нового матеріалу - НЕ підготувала вам випробування: І тур «Загадкові слова» Мовлятко, нависть, года, біж, вдаха, від, гатив, вільник, забудка, діля
- Ці слова не існують без НЕ, як їх напишемо?
РОБОТА В ПАРАХ: 1.Виконати завдання вправи 306 2. Виписати іменники з орфографічного словника, що не вживаються без НЕ 3. Виписати іменники з тлумачного словника, що не вживаються без НЕ
ІІ тур «Антоніми»/робота з підручником/ - Утворити слова з протилежним значенням
Правда- Друг- Щастя- Воля- Віра- Радість- Доля-
- Чи можемо їх замінити синонімами?
РОБОТА В ГРУПАХ:
1.Виконати завдання вправи 308
2.Подані іменники замінити синонімами:
Незламність, незалежність, несподіваність,несміливість, нещирість, недоля, неволя,нещастя
Довідка: стійкість, самостійність, раптовість, соромливість, удаваність, лихо, рабство, біда
ІІІ тур «НЕДО»
НЕДО- вічний недороба, Недоводько до кінця. Все йому не до вподоби, Все йому не до лиця. «Не займай!»- недочуває, «Поможи!»- недобачає. Не доївши хліба - страв, Недовзувшись - геть подавсь. Ой, і в кого він удався, Я і сам ще недобрав! З ним і в школі теж морока: Недодума, недовтне, Недовисидить уроку, Не додому йде по зміні, Не до книжки- на пусте… Не доходить до хлопчини, Що недоуком росте!
- Визначити значення префікса НЕДО-. Запам’ятати правопис
Недогляд, недогарок, недопалок, недооцінка, недорід, недоук, недолік, недогода, недосів.
ІV тур «Народна мудрість»
- Збагатись народною мудрістю .Відшукай помилку. Поясни написання не з іменниками.
Не праця дорога а діло. Не голка шиє а руки. Не клей тримає а вміння. Не море топить кораблі а вітер. Не кожух гріє теслю а сокира. Не силою роби а розумом, не серцем а звичаєм. Думки рухай не язиком а вухами, очима та розумом. Працюй плечима а не очима. Н е мовчанка буває нудна а пуста балачка.
РОБОТА В ПАРАХ:
Вправа 310 (усно) Відшукати частину прислів’я. Пояснити написання не з іменниками
V тур «Алгоритм»
- Скласти алгоритм написання НЕ з іменниками:
1 крок. Чи вживається слово без НЕ? 2 крок. Чи утворюється слово з протилежним значенням, яке можна замінити синонімом? 3 крок. Чи є НЕДО префіксом , що означає неповноту дії? 4 крок. Чи є протиставлення?
VІ тур «Індплан»/ згідно алфавіту/
- Переписати. Підкреслити орфограму. Пояснити написання
1.Реве – гуде (не) годонька, (Не) годоньки (не) боюся.
2. Ти чуєш, як правду (не) правда скрізь боре? Ой, горе!
3. Україно! Плачу слізьми над тобою… (Не)доля моя! Що поможе ся туга?
4.Собі я бажаю (не)сну, а життя.
5.Як маємо жити в ганебній (не) волі, Хай смертна темнота нам очі застеле!
6.Росла в гаю конвалія Під дубом високим, Захищалась від (не)годи Під віттям широким.
7.Плив корабель, роздираючи хвилі, (не)день, (не) годину. Леся Українка
VІІ тур «Ерудити» - Відгадати загадки. Виписати не з іменниками
Є деревце - не полінце. Шість дірочок має. Весело співає./сопілка/ Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить./річка/ Не кущ, а з листочками,не сорочка, а зшита./книга/ Солоне, а не сіль, біжить, а не річка, блищить,а не золото. Коли б угадати, та менш його знати./сльози/ Не звір, а з ногами, не птиця, а з пір’ям, не людина,а в одязі./ліжко/
ІV. Рефлексія
Гра «ТАК-НІ» - НЕ з іменниками пишемо разом, коли є протиставлення? - НЕ з іменниками пишемо разом, коли слово без не не вживається? - НЕ з іменниками пишемо окремо, коли утворюється іменник з протилежним значенням? - Іменники з НЕДО , що мають значення неповноти дії, пишуться разом? - ЧИ ЗДОЛАЛИ МИ НЕВГАМОВНЕ НЕ ? V.Д.З. Вивчити параграф 33, вправа 30. Скласти словниковий диктант з 15 слів
| |
Переглядів: 17008 | Завантажень: 917 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 3.3/6 |
Всього коментарів: 1 | ||
| ||